You don't know me


Många kan nog uppfatta mig som tjejen med grymt självförtroende, hon som inte har komplex över något och älskar precis allting med sig själv. Ibland kan jag visa mig som sådan, men jag är rena motsatsen egentligen. Minns när jag en en gång fick en fråga ''har du bra självförtroende?'' och jag svarade klart nej. Jag fick flera kommentarer från mina kompisar, '' vadå nej? du har ju skitbra sjävförtroende?'' osv. Det blev som ett hårt slag i magen, ni vet ingenting.. INGENTING.

Att varje kväll innan jag går och lägger mig och efter att jag ha duschat kolla mig i spegeln och börja gråta gör så ont. Men det är verkligen ingen som förstår! Ingen vet hur mycket komplex jag har, speciellt för mina ben. Jag har alltid haft grymt smala ben, jag har fått höra varje vecka sedan sexårs '' fyfan vad smala ben du har'' eller '' seriöst, anorexibarn!'' Det kan komma från mina kompisar, och det gör det ännu idag. Och jag ska säga er att det är PRECIS samma sak att säga ''fan vad tjock du är'', i alla fall för mig. Jag tar det inte alls som en komplimang om någon säger att jag är '' så jävla smal! '' Jag har alltid hatat mina ben, det var nog värst för några år sen, mina ben alltså.. dom var lika med ingenting, hur smala som helst. Äckligt smala, tycker jag. Jag har alltid varit rätt stark, den bland de i laget som oftast klarar mest upphopp och armhävningar.. jag har haft muskler, men inget annat. Inget fett, även fast jag ville ha det. Jag kan äta hur mycket onyttigt som helst, jag äter också en hel del onyttigt.. men det händer verkligen ingenting, och jag vill att det ska hända. Jag skulle nästan kunna göra vad som helst för att bli kraftigare. Och nu kanske ni tänker, men herregud tänk på dom och dom.. du ska vara glad att du ser ut som du gör. Men jag måste skriva av mig, för jag skriver just nu precis så som jag känner. Allt har däremot blivit bättre med tiden, jag har fått lite bredare ben.. men dom är fortfarande smala, jag har fortfarande problem att hitta jeans som sitter bra. Ja.. ville mest bara påminna er om att jag INTE har bra självförtroende över huvudtaget, så ni som tror en jävla massa kan tänka till nu.. kanske grinar jag varannan kväll för min kropp? Hmmm......


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ska inte säga att jag vet hur du känner, för det kanske ingen kan.. Men jag vet hur det käänns och bli kallad allt det du sa! tro inte att du e ensam om du behöver prata, även fast vi inte alls är tighta du och jag! puss ♥

2011-04-08 @ 22:38:41
Postat av: Linnea

rebecca, jag börjar nästan gråta. Stå rak i ryggen , spotta tillbaka och tänk på hur jävla fantastisk du är !

2011-04-10 @ 11:49:51
URL: http://linneawiidmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

du cheyen jag skulle nästan döda för din kropp. du ska vara så sjukt nöjd med din kropp !

2011-04-11 @ 18:48:39
Postat av: Clara

Vet att det säkert inte spelar någon roll vad andra säger, men du ska veta att du har skitsnygg kropp och bör verkligen vara nöjd med hur du ser ut! Jag menar det verkligen, många skulle döda för att se ut som dig <3

2011-04-13 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:
class="formskugga"
Trackback
RSS 2.0